۱۳۸۸ مرداد ۳۰, جمعه

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

رسانه های بین المللی به مشارکت موفق مردم افغانستان علیرغم تهدیدهای طالبان توجه کردند. در عین حال برخی بر این باورند که حضورمردم چندان پر رنگ نبود. برخی رسانه ها هشدار داده اند که طالبان همچنان برای رئیس جمهوری جدید بعنوان یک چالش باقی خواهد ماند. روزنامه های لهستان، فرانسه و کانادا معتقدند طالبان نتوانست رای دهندگان را بترساند و بسیاری از آنان رای هم دادند. روزنامه ای در قطر انتخابات را نوید بخش آینده ای بهتر خواند. رسانه ها در نیوزیلند و آلمان از انگیزه قوی برای رای دادن در میان افغانها گزارش دادند. برخی رسانه ها در هند، چین و لهستان خشونت فزاینده طالبان را علاوهبر چالش رئیس جمهوری جدید افغانستان چالشی برای آمریکا می دانند. روزنامه ای در اسپانیا بر این باور است که افغانستان همچنان درگیر جنگ است.

چی فکر می کنین؟

۲ نظر:

roya گفت...

درود و زنده باد جرج بوش و ملت سرافرازآمریکا که باعث و بانی نابودی دولت قرون وسطایی طالبان در افغانستان و موجب آزادی و این انتخابات باشکوه و آزاد شدند . یک آمریکایی مثل جرج بوش به میلیونها مسلمان از نوع طالبان شرف دارد . درود به سربازان آزادیبخش آمریکایی فرشتگان دمکراسی و مروجان آزادی .

شهرام بیطار گفت...

سلام وفا عزیز
به نظر من تا وقتی که سر مار رو خورد نکنن اذیت هاش ادامه پیدا میکنن . طالبان و حزب الله و حماس و بقیه گروهک های تروریستی همه شون از سپاه قدس ایران نیرو و پول و مهمات میگیرن . تا وقتی که یه حکومت مذهبی توی ایران سر کار باشه همینه . انتخابات این سری افغانستان هم به نظر من خیلی کم رنگ بود و رئیس جمهور بعدی قطعاً نمیتونه نمیاینده واقعی ملت افغان باشه



با درود و سپاس فراوان : شهرام