۱۳۸۸ شهریور ۳, سه‌شنبه

مصاحبه صدای آمریکا در ایلنا!


خوب همین یکی رو کم داشتیم که تو این اوضاع خبرگزاری کار ایران بدون ذکر منبع از مصاحبه اختصاصی علی عمادی از صدای آمریکا با حامد حدادی کپی کنه. خوب شاید دوستان ایلنا گزارش را جالب دانستند ولی از ذکر نام صدای آمریکا در محذور بودند! و یا اینکه به سلامتی خبر رو دو دره کردن و اصول خبرنگاری رو هم فراموش.


این خبر پس از ایلنا در سیاست روز، جهان ورزش و حتی خبرنامه گویا ظاهر شد! باز بگین کسی VOA تماشا نمی کنه!

اصل گزارش در سایت صدای آمریکا روی شنبه سی و یکم مرداد، بیست و دوم اوت کلیک کنید.
چی فکر می کنین؟

۱۴ نظر:

پویا گفت...

با سلام و درود

وقتی بدیهی ترین اصول اخلاقی و انسانی در کشور ما رعایت نمیشه وقتی دروغ و تحریف و وارونه سازی اخبار و اطلاعات منش حرفه ایی دولتمردان و قدرت طلبان در کشور شده .وقتی به نام دین برای خود کسب نام و ننگ می کنند .وقتی ناموس مردم را می دزدند وبه آن تجاوز می کنند انتظار دارید خبر را به سرقت نبرند
مشکل همه دیکتاتور ها این است که هیچ وقت باورشان نمی شه که روزی محاکمه خواهند شد اما لااقل تاریخ معاصر جهان خلاف آن را نشان داده است.

اسکیز گفت...

برنامه ریزان صدای آمریکا٬ آقای وفا جان٬ اگر میشه در تهیه برنامه های روزها یا هفته های آتی موضوع "موج یقه آبی ها (اتحاد کارگران سراسر کشور) در راه است" را با کارشناسان مربوطه اش برای تولید پیگیری بفرمائید.
و اگر هم ممکن شد در انتخاب کارشناسان وسواس بخرج دهید تا از تفسیرات و فرمایشات تکراری بعضی مفسرین پا ثابت آن رسانه ی محترم در امان بمانیم
ممنون

roya گفت...

خو ب دیگه کپی کاری جمهوری اسلامی زبانزد خاص و عام است , خیال کردیئ کپی کاری فقط در مورد سانتریفوژهای پاکستانی پی یک و پی دو انجام میشود ?
نه آقا جمهوری اسلامی در همه موارد استاد کپی کاری است !!!

سعید پورحیدر گفت...

بوی نفت تمام قم را دربرگرفته و تا زمانی که مراجع نتوانند آنچه را که هضم کرده اند قی کنند و بیرون ریزند هرگز نمی توانند از عدالت و راستی دفاع نمایند

ناشناس گفت...

با درود. متاسفانه پارازیت شدید و عدم دسترسی به برنامه های شما همچنان در بسیاری از مناطق تهران مانند عباس آباد، سهروردی، قلهک، میرداماد و غیره ادامه دارد و روزهای متمادی است که قادر به دیدن هیچ کدام از برنامه هایتان نبوده ایم. بویژه خواهشمندم کانال خود را روی ماهواره هاتبرد که به لحاظ جهت آن امکان دسترسی مناسبتری دارد تقویت کنید. سپاس فراوان.

ناشناس گفت...

معترضین به نتایج انتخابات را اغتشاشگر وقتل و شکنجه آنها را هم کار خودشان میدانند نمیدانستیم انسان خودش را هم میتوانددستگیرو شکنجه کند در حالی که دولت دست احمدی نژاد است
!!!ممنون از توجیهات خنده دار رئیس جمهور

ناشناس گفت...

ممنون از سخنان خاتمی قهرمان اصلاحات در دفاع از حق مردم در اعتراض مسالمت آمیز
مبارزه حزبی در تغییر دولت براندازی نیست و در فیلمها دیدیم که قوای انتظامی اموال عمومی را آتش میزدند تا مجوزی برای سرکوب داشته باشند جواب خدا را چه میدهید

بامداد گفت...

وضعیست که در آن فعلا بدون پشتیبانی هایی از قبیل صدای آمریکا که در کنار گزارشات مختلف و بهره گیری از مدعوین خارجی و ایرانی با اذهان مخاطبین اصلی خود درگیر هستند کاری از پیش نخواهیم برد. پس فعلا ممنون
اما در میان کارشناسان ایرانی که در زمینه های مختلف حضور به پیشگاه دوربین میرسانند٬ هستند بعضی هاشان که در کسوت "کارشناس" بخود سخت گرفته صوبله چوبله کار اضافه می فرمایند و متاسفانه کمی هم رندی را از حد گذرانده اند. آن روح سودایی انقلابی گری ـ در همان زمان هم تهی و بی بارـ بهار عمرشان از زمستان نیز گذشته و معلوم نیست چرا هنوز بیرون از گور خاطرات سرگردان مانده٬ در میان جنبشهای زنده میپلکد! و اینک از آنجا که فرتوتند و سنوات عمر و کهولت مغز و دنیا پرستی در آنها بیدار شده٬ بیداد میکند و فرصتی هم برای نامی شدن دست نمیدهد٬ اجبارا ابوعطا میخوانند..
دوستان٬ متوجه باشید این روزها پیکان دادخواهی به یاری رسانه و کارشناس! ناحیه ی کمبار و بی ارزشی در پیکره ی یک نظام سراپا پوچ را نشانه گرفته و نه "قلب" آنرا..
جمهوری اسلامی اگرچه بجز ما مردم دشمن دیگرانی هم خوانده شده اما تکلیف بر ماست که دست در ریشه انداخته ایم و از حاشیه تماشایمان میکنند
---------------------------
خامنه ای با رفسنجانی یکی ست و فعلا جز این دو و تبار غارتگرشان که بر سر تاراج دارایی این خاک دستی در کیسه ی سخاوت ایران زمین دارند و دست دیگرشان پنجه بر رخ رقیب میکشد -دیگری- وجود ندارد.. داعیه قدرت طلبانه ای از سوی روحانیون خرد و درشت دیگر در کار نیست..
آنکه بر مسند است زور را دم به غنیمت شمرده وآنکه سرشار دزدیده٬ ریز و درشت را به اجاره گرفته و اینک که از همیشه پر وار تر است پیوسته مینالد که فرصتی دست بدهد تا از در تفاهم با قدرتمداران جهان٬ ما را وارد دوران مذلت بار دیگری بکنند. وجه المصالحه شدن عین میلیونها جمعیت ساکن در این کشور چیز غریب و نا ممکنی نیست.. از سوی دیگر چنین بیداریهای عمومی در تاریخ همیشه فرصت بروز و غلیان ندارد..
---------------------------

و این حکایت ماست. وظیفه ی ما و رقم زننده ما باید که باشیم و به آنها که ناجوانمردانه در این آشفته بازار نمیخواهند به قلب اهریمن نیشتری بزنند و پیوسته سوار بر موج نامبارکی که در کار گمراهی جنبش مردم میکوشد٬ همدستی در "بریدن دست" اهریمن را بجای انجام رسالت خویش رنگ کرده و ارزانی امان داشته اند٬ باید که نگاهی عمیق و آگاهانه داشته باشیم
آقای داعی٬ آقای سیامک شجاعی٬ جناب شاهین فاطمی٬ دکتر خاوند عزیز و کلیه ی افراد مفید و صادقی از این دست را میستائیم

پی نوشت٬
جز آنها که در دایره ی آشنایی فرضا" بخاطر تداخل منافعشان منتقد٬ بدخواه و بد گوی هم اند و خب٬ از نمایشش هم آنها را خجالت و ابایی نیست٫ مطمئن باشید مابقی ما آدمهای گرفتار نه کسی را میشناسیم و نه تداخل منفعت (آنهم از این گونه های درخشان!!) با کسی داریم.. پس مجال ابراز بیانی که شاید قابل تامل باشد و باعث شود اینگونه کسان را در زمانی که صرف میکنیم تا از رسانه امان "صدای آمریکا" کسب اطلاع کرده باشیم زیر نظر بگیریم و مغز و جان کلامشان را برای تنها خود خود خودمان در رنج این زندگی ظلمتبار اسلامی انقلابی فقیهی به نقد بنشینیم -خفه نکنید-
خیلی ممنون

ناشناس گفت...

با سلام خدمت شما آقای مستقیم
چند مدت پیش (برنامه در روز 30 آوریل بود) شما برنامه ای اجرا میکردید که مهمانتون یک استاد دانشگاه بود که با مطالعاتی که داشتند پیش بینی کردند که در انتخابات آینده احمدی نژاد به نوعی برنده اعلام خواهد شد و رهبر شدیداً تضعیف میشه و ...
لطفاً کمک... کنید تا اون برنامه رو (اگر لینکش هست) دانلود کنیم.
برنامه بسیار مهمی بود.
اول فکر کردیم یه حرفی زده اما الان داره معلوم میشه که درست بوده حرفهای ایشون.
چند بار در فیس بوک و هر جا که مربوط به شما بود پیام گذاشتم اما هیچ جوابی دریافت نکردم.
لطفاً کمک کنید دانلودش کنیم.
معذرت میخوام که خواستم مربوط به این بحث نیست.

با تشکر

مصطفی گفت...

از دیده اسلام عزیز حلال است!

ابطحی گفت...

(1)
خواهش میکنم اجازه بدهید از فرصت این بلاگ روشن نامه هایی از این دست باستحضار هموطنان یا همزبانانمان برسد:

- وبلاگ بابک داد (روزنامه نگار در ایران)

سپاه نگران اسلام نیست نگران از دست رفتن ثروت اقتصادیش است با مبارزه اقتصادی نابودش می کنیم
آغاز برنامه های مبارزات اقتصادی جنبش راه سبز با حکومت فاسد اسلامی
همکاری ملی برای نابودی اقتصاد دولت کودتا
سه ماه پاییز خواسته یا ناخواسته فشار اقتصادی خواهیم داشت چرا که با آغاز دور جدید تحریم ها تورم به بیشترین حد خود می رسد بیایید برای آزادی در زمستان, سختی پاییز را تحمل کنیم.
تمامی تلاش های دولت و حکومت برای این است که منافع اقتصادی خود را در خطر می بیند حکومت نه دلش برای مردم سوخته و نه برای اسلام.
تمام خطری که سپاه حس می کند از دست رفتن موقعیت اقتصادی است.
پس باید از همان جا به او ضربه بزنیم.
ابتدا راهها را می گويم و بعد توضيح کوتاهی درباره هرکدام می نويسم. بعد تصميم بگيريد آيا دوست داريد «مهرماه»، فصل پائيز اين نظام و هنگامه تسليم و يا حتی سرنگونی آن باشد؟
آيا دوست داريد تا دو،سه ماه ديگر، جانيان و متجاوزان و شکنجه گران را در محکمه های عدالت ملی ببينيد که محاکمه و مجازات می شوند؟ اگر آری، از همين فردا اين کارها را انجام دهيد.و بدانيد «خداوند سرنوشت هيچ قومی را تغيير نمی دهد، مگر آنکه خودشان بخواهند!» پس برای تغيير سرنوشت خود و فرزندانمان، همه با هم همّت کنيم! حکومت ظلم پابرجا نمی ماند، اگر ما همت کنيم.
۱- تمام پولها و سپرده هايتان را از بانکها و سيستم بانکی خارج کنيد. حساب بانکی تان را خالی کنيد.. چک پولهاها و تراول چکهايتان را تبديل به پول نقد يا «ارز» کنيد! اين شامل هموطنان خارج از کشور هم می شود. آنها بخصوص با قطع کامل کارهای بانکی در شعب بانکهای ايرانی، کمک بزرگی به اين طرح می کنند.
۲- بدون از دست دادن وقت، تمام پولهای نقدتان را از «ريال» تبديل به «دلار» يا «يورو» کنيد و ارزهای خود را در خانه نگهداری نماييد. در ادامه خواهم گفت تقاضای زياد «ارز» باعث چه صدماتی بر نظام اقتصادی جمهوری اسلامی می شود.
۳- بدهی های بانکی و هرگونه اقساط وامهای بانکی خودتان را حداقل در سه ماه آينده پرداخت نکنيد. هيچ فيش بانکی برای دستگاههای دولتی از قبيل پرداخت جريمه اتومبيل، قبوض آب و برق و تلفن و موبايل پرداخت نکنيد. اگر از قطع شدن اين خدمات نگرانيد، بدانيد اين «نگرانی» و يا «قطع برق و تلفن» کمترين هزينه من و شما برای آزادی کشورمان خواهد بود. يادمان باشد در اين راه،ديگران «خون» داده اند و هنوز در زندانها شکنجه می شوند.
۴- کليه «اوراق بهادار» يا «مشارکت» خود را به بانکها پس بدهيد و پول آنها بگيريد و آن پولها را هم به ارز و بخصوص به «دلار» يا «يورو» تبديل کنيد و در خانه و مکان امنی نگهداری کنيد.
۵- از پرداخت هرگونه عوارض و ماليات خودداری کنيد. اين کار را تا سه ماه انجام ندهيد. وجوه و سپرده های خود را از دستگاههای دولتی مثل سازمان حج و زيارت و وزارت مسکن و خودروسازهای داخلی «سايپا» و «ايران خودرو» پس بگيريد. هر نوع پولی نزد دستگاههای دولتی داريد، پس بگيريد.
۶- صندوقهای صدقه کميته امداد را «تحريم» کنيد و به هيچ عنوان در آن صندوقها صدقه نريزيد. اين صندوقها، قلک های ميلياردی نظام هستند و پولهای من و شما، مطلقا به جيب مستضعفان نمی رود.
۷- هرگونه کالايی از محصولات چين، روسيه و کشورهای حامی دولت کودتا را «تحريم» کنيد و از کوچک و بزرگ، شکلات يا تلويزيون ساخت اين کشورها را نخريد.
۸- از پرداختن خمس و زکات و وجوه شرعيه به «مراجع خاموش» پرهيز کنيد و در عوض، مراجع مبارزی مانند آيات عظام منتظری، صانعی، بيات، دستغيب و ديگران را از لحاظ بنيه مالی و با پرداخت وجوه شرعيه تقويت کنيد.

ابطحی گفت...

(2)

۹- از ريختن نذورات و کفاره و هر نوع وجهی در حرم امامان و امامزادگان خودداری کنيد و پرداخت نذورات خود را مطابق احکام شرعی «تعليق به بعد» کنيد. ميزان درآمد حاکمان از اين حرمين شريف فوق العاده و سرسام آور است. قطع اين نذورات و تأثير بالای اين کار را دست کم نگيريد.
اگر پولهای خود را از بانکها و سپرده های خود را از دستگاههای دولتی مثل سازمان حج و زيارت ايران خودرو و سايپا و وزارت مسکن و.... پس بگيريد، سيستم مالی کشور در زمان کوتاهی فلج می شود.البته همه با هم بايد تلاش کنيم و می کنيم. اگر شما شروع کنيد، ضرر نخواهيد کرد.تضمين می کنم.
اگر پول نقدتان را به ارز رايج مثل «يورو» يا «دلار» تبديل کنيد، «تقاضا» برای خريد ارز بالا می رود. سپس قيمت دلار و يورو در بازار از کنترل دولت خارج می شود و نظام بانکی نمی تواند ارز مورد نياز مردم را تأمين کند و نمی تواند ارز مورد نياز مردم را به بازار «تزريق» کند. يعنی آنقدر ارز در اختيار ندارد. کمبود دلار و يورو باعث افزايش قيمت آنها در بازار مالی و افت شديد «ريال» می شود. دولت رانتخوار از کنترل انحصاری بازار عاجز می شود و بدين ترتيب، در کمتر از دو ماه، شريان اقتصادی دولت قطع و سيستم اقتصادی دولت کودتا زمينگير می شود.
بخش بسيار کلانی از ثروت مردم نزد وزارت مسکن و حج و زيارت و خودروسازهای داخلی است. با اعلام انصراف از حج و خريد مسکن و خودرو، و پس گرفتن پولتان، اين ثروت را از دست حکومت بيرون بياوريد و تبديل به «دلار» کنيد که مطمئنا دولت و نظام بانکی قدرت تهيه اين ميزان دلار را نخواهند داشت. ارزش «ريال» به طور مقطعی نزول شديدی خواهد کرد و اقتصاد نظام زمينگير خواهد شد. اقتصاد «پاشنه آشيل» نظام است. بدون اين ثروت، نظام نه قدرت سرکوب ملت و خريد آدمکشان را دارد، نه می تواند به بسيجيان حقوقهای آنچنانی بدهد تا بچه های ملت را بزنند و بکشند و بگيرند و پسران و دختران عزيز مردم را در زندانها مورد تجاوز قرار دهند، و نه توان ساختن کمپ ها و آشويتس هايی مانند زندان کهريزک را خواهند داشت و نه می توانند به دنبال ماجراجويی های هسته ای و ساختن بمب اتمی بروند و ايران را درگير جنگ و تحريم کنند.
با اين کار، همچنين ارزش پولمان را که به شکل «ارز» در اختيار داريم نيز حفظ می کنيم و در هنگام «سقوط دولت» و سقوی «ريال»، چون ارزش مالی «ارز» کاهش پيدا نمی کند، ارزش پول ما هم حفظ می شود. بعد از پيروزی جنبش سبز، اقتصاد کشور مثل بناهای ديگر بازسازی خواهند شد. تمام ارزها را به «ريال سبز» تبديل خواهيم کرد و «ريال» را به جايگاه واقعی اش در اقتصاد دنيا ترقی خواهيم داد.
اگر بدهی بانک و اقساط تسهيلات، مالياتها و عوارض مختلف خود را ندهيد، بانکها و دستگاههای دولتی و شهرداريها و قوه قضائيه برای پس گرفتن وامها و مالياتها، دچار «حجم انبوهی» از پرونده ها می شوند و زمينگير و درمانده خواهند شد.
اگر کالاهای چينی و روسی و کشورهای حامی کودتاچيان را نخريد، مبادلات دولت کودتا با آن کشورها در کمتر از دوماه قفل می شود.

ابطحی گفت...

(3)

اگر صندوقهای صدقه کميته امداد را تحريم کنيم، و از پرداخت نذورات در امامزاده ها خودداری کنيم و خمس و وجوه شرعيه را به «مرج خاموش» ندهمی و حداقل آن را به سال بعد موکول کنيم، نظام نمی تواند با اين پولهای نذورات و صدقه ها و وجوه شرعيه، به فلسطين و لبنان و سودان و سوريه پولهای کلان بدهد و يا ۱۸ و نيم ميليارد دلار پول و شمش طلا به سوی لبنان بفرستد که در ترکيه کشف و ضبط بشود.با اين طرح، نظام ديگر نمی تواند با پولهای ملت ما، برای دختران در سوريه و لبنان و سودان(!) جهيزيه تهيه کند و آنها را به خانه بخت بفرستد و در عوض، دختران و حتی پسران زندانی ما را در اختيار مزدوران لبنانی و اردنی و سوری قرار دهد تا آنها را مورد تجاوز قرار دهند. همچنين پشتوانه مالی مقام رهبری و «نظام رانت محور» او نيز به شدت ضعيف شده و از بين می رود.
اين نظام نامشروع را با روشی «بی خطر»، ساده، بدون هزينه جانی و حتی از لحاظ مالی «سودآور» زمينگير و تسليم و سرنگون خواهيم کرد. شروع کار از همين فردا. شما، شخص خود شما، شروع کننده و نفر اول باشيد. برويد بانکها و سايپا و حج و زيارت و.... و پول هايتان را پس بگيريد و بلافاصله «يورو» و «دلار» بخريد. اين نظام را بدون خونريزی و با روشهايی «مدنی» و مدرن، تسليم يا سرنگون می کنيم. آن چنان که از فرط فلاکت، به دريوزگی بيفتند و ناچار شوند تسليم خواسته های برحق مردم شوند و قدرت نامشروع را رها کنند و حاکميت را به ملت بسپارند.
از صبح فردا، «همه با هم» شروع کنيم.. يادمان نرود «رمز پيروزی» ما در اين جنبش سبز، «وحدت» و «سبقت» است و کسی نبايد منتظر ديگری بماند. بسم الله!
توجه: انتشار و تکثير و ارسال با ايميل و فتوکپی اين مطلب، «ساده ترين» و «مؤثرترين» کاری است که شما خواننده گرامی می توانيد برای «فلج کردن نظام مالی» رژيم انجام بدهيد. «اسم بنده» را هم از روی اين نوشته ها برداريد، تا شائبه «شهرت طلبی» در کار نباشد. من در زندگی مخفی ام در ايران، فعلا به شدت از شهرت و نام طلبی پرهيز دارم و زندگيم به لحظه ای خطا و دستگيری و اعدام بند است. اما با تکيه بر همت خود و لطف خدا، وظيفه ام را انجام می دهم. شما هم اگر می خواهيد به وظيفه خود عمل کنيد، تا هرکجايی که دستتان می رسد، برای انتشار و برای عمل به محتويات اين مطلب که حاصل فکر اهالی خوش فکر جنبش سبز است، تلاش کنيد.. درست است که «نظام جور و ظلم رفتنی است»؛ منتها نه با انفعال ما! همه بايد تلاش کنيم و مايه بگذاريم. يا حق!

کتایون گفت...

ای بابا دلتون خوشه اونا تو روز روشن اینهمه رای مردم و دزدیدن و بدشم با کسانی که با اونها مخالفت کردن اینطوری برخورد کردن.
حالا دزدی از برنامه صدای امریکا که براشون کاری نداره.
اینا از برنامتون میدزدن بدشم با کمال پرروئی می گن کسی VOA تماشا نمیکنه.
متاسفانه در جمهوری اسلامی خیلی از اصول اخلاقی فراموش شده.
از اینا نباید انتظار اخلاق و ادب داشت.