۱۳۸۸ مرداد ۱۲, دوشنبه

محاکمه اپوزسیون در ایران

در حالی که رسانه های بین المللی خبر تنفیذ حکم دور دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد توسط آیت الله خامنه ای را منعکس می کنند ناظران اروپائی و خاورمیانه بر این باورند که محاکمه "ساختگی" اپوزسیون اعتماد مردم را بیشتر خدشه دار خواهد کرد. بسیاری از رسانه های اروپائی اشاره کرده اند اینگونه محاکمه در تاریخ انقلاب اسلامی سابقه نداشته است. روزنامه های ترکیه و ایتالیا مقامات ایرانی را به گرفتن اعترافات تحت شکنجه متهم می کنند و روزنامه ای لهستانی این محاکمه را نشان دیگری از تبدیل ایران به یک دیکتاتوری دانست و روزنامه ای در اسپانیا گفت این محاکمه شکاف درون رژیم را عمیق تر خواهد کرد. یک کارشناس آلمانی معتقد است حکومتی که به شکنجه و آدم کشان تکیه کند نمی تواند در امور سیاسی مورد تعامل واقع شود. تحلیلگری اتریشی می گوید رژیم ایران می کوشد طرفداران اصلاحات را بی اعتبار و فعالیت گروهی آنان را تعطیل کند. روزنامه ای در امارات فشار به اپوزسیون را خودکشی دانست و از دولت ایران خواست محاکمه را لغو کند. روزنامه ای در بریتانیا نوشت محاکمه اپوزسیون تلاش رژیم برای منحرف کردن افکار عمومی از رقابت قدرت با غرب در مورد مذاکرات اتمی است. برخی از رسانه های بریتانیا و اسپانیا بر این باورند که ایران به فناوری اتمی دست یافته و می تواند ظرف یک سال بمب اتم تولید کند.

چی فکر می کنین؟

۱۷ نظر:

سهیلا گفت...

تقلب بزرگ در انتخابات ایران ، کودتای نظامی توسط سپاه پاسداران در ایران ، افزایش شدید جو خفقان ، دستگیری های منتقدین و ......و شکنجه و قتل زندانیان سیاسی و کشتار تظاهر کنندگان در خیابان ها و حالا محاکمه زندانیان سیاسی در بیدادگاههای رژیم جنایتکارکودتایی ، همه و همه از بی سیاستی و بی عرضگی دولت اوباما است . اگر جورج بوش رییس جمهور آمریکا بود و یا اگر جان مکین رییس جمهور میشد ، هرگز رژیم دیکتاتوری کودتاچیان نمی توانست این بلاها را بر سر مردم ایران (و سپس مردم منطقه و بعد مردم جهان ، پس از دست یابی به بمب اتمی ) بیاورد .
در نهایت ، دود این بی سیاستی ها و این بی عرضگی های دولت اوباما به چشم دولت و کشور آمریکا خواهد رفت که جلوی این دیو جنایتکار ( دولت کودتاچیان در ایران ) را وقتی که به شکل نطفه بود نگرفتند .

سروش علیزاده گفت...

کتاب در مهمانی حاجی آقا که در زمان خاتمی چاپ و سریعا توقیف و جمع آوری شد نمونه مستندی ازچگونگی اعترافات تحمیلی و دروغین زیر شکنجه جمهوری اسلامیست دکتر داوران و فرهاد بهبهانى، در این کتاب فاش میکنند که زیر شکنجه و ضربات شلاق بر کف پا زندانی سیاسی را وادار به اعتراف به جاسوسى براى بيگانگان، مصاحبه‌ى تلويزيونى، ستایش مقامات حكومتى و تقاضاى عاجزانه براى عفو و بخشش‏ از سوى «ولى فقيه» تا شركت در عمليات مسلحانه و هر چه ولایت فقیه بخواهدمیکنند

فرید گفت...

>>>هیلاری کلینتون گفت: در صورت شکست پیشنهاد مذاکره به ایران، تحریم های جدیدی را بررسی می کند<<<
دولت آمریکا می گوید که اگر کودتاچیان حاکم بر ایران که در حال قتل عام مردم ایران هستند ، در آخر ماه سپتامبر (مهر ماه ) برای مذاکره با دولت اوباما اعلام آمادگی نکند ، شاید در ماههای بعد از آن ، یعنی اوایل سال ٢٠١٠ !!! برای تحریم های احتمالی !!! دولت کودتاچیان تصمیماتی گرفته بشود که شاید احتمالا در سالها بعد این تحریم ها ممکن است اجرا شود!!!
چرا دولت اوباما با دولت کودتاچیان حاکم بر ایران که حقوق بشر را به شدت نقض کرده و نیز میکند ، اینقدر مماشات میکند؟

کوروش گفت...

رژیم دیکتاتوری حاکم بر ایران ، دولت کودتا و رهبر رژیم مشروعیت ندارند و غیر قانونی هستند و بنابر این رییس قوه قضاییه و دادگاههای دولت کودتا هم مشروعیت ندارند و غیر قانونی هستند. و از همه مهم تر اعتراف محکومین پس از ٤٠ روز شکنجه روحی و جسمی و خوراندن قرص های روانگردان به آنها و.... هیچ اعتباری ندارد.
به امید اینکه زندانبانان ، شکنجه گران ، بازجویان و قضات دولت کودتا بزودی در دادگاه مردمی ملت ایران محاکمه شوند

ناشناس گفت...

در حال حاظر این یک واقعیت است که اپوزسیون با روند سیاسی پیش رو در مقابل کودتاچی ها به چالش های بزرگی برخورد کرده و معما ها و سوالات پیچیده ای مطرح شده که موجب نگرانی معترضین گردیده است.اما آیا در تاریخ سابقه داشته که نظام ظلم باقی بماند؟
من اگر جای کودتاچی ها بودم واقعا از آینده خودم خوف می کردم و دوست نداشتم خیابان ولیعصر را با آخوند های آویزان از درختان شاه کاشته و خود پرورانده می دیدم!
اما راهی که به نظر من می رسد این است که با توجه به وضع موجود، خاتمی و موسوی هم دور از چنگال اعتراف گیران و شکنجه گران اوین نیستند و این جنبش یا به بدترین نحو سرکوب و به آینده موکول می شود یا با خروج یکی از رهبران این جنبش(ترجیها خاتمی که وجهه بین المللی بهتری دارد) از کشور و هدایت و جلب حمایت جهانی و مردمی علیه این رژیم مستبد به هدایت قوی تری بپردازد که شاید راهگشایی حاصل شود.

سهیلا گفت...

سیاست نرم خویانه اوباما دربرابر احمدی نژاد
http://www.youtube.com/watch?v=tlV40Yfvl9A&feature=channel_page

شیرین گفت...

اوباما در خواب ...........تحویل مجاهدین خلق بازداشت شده در عراق به رژیم جنایتکار و ضد بشری جمهوری اسلامی________________________
>>>>تلويزيون البابليه عراق اعلام کرد نيروهاى عراقى 36 تن از بازداشت شدگان قرارگاه اشرف را برای تحويل به رژیم تهران به نقاط نامعلومی منتقل كردند. اين منبع نگرانى خود را نسبت به جان افراد دستگير شده و سرنوشت نامعلومى كه درجمهوری اسلامی با آن روبرو مى شوند، ابراز داشت. <<<<
دولت اوباما در خواب است که این فاجعه انسانی را نمی بیند . اوباما در مورد حقوق بشر و کنوانسیون ژنو و رفتار با پناهندگان سیاسی ، چیزی شنیده است ؟
کاش مک کین رییس جمهور آمریکا شده بود تا دولت آمریکا اینقدر ضعیف و ذلیل و سردرگم نشده بود

roya گفت...

ازآقایاریک کنتور، قائم مقام حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا، بخاطر درک صحیح و بینش درست در تشخیص الویت تمرکز آمریکا در خاورمیانه ستایش و تشکر میکنم وامیدوارم پرزیدنت اوباما نیز هر چه زودتر این راهبرد صحیح را در پیش بگیرد چرا که در راستای تامین منافع آمریکا و صلح جهانی خواهد بود وگرنه احمدی نژاد نقش سرجوخه اتریشی یعنی هیتلر را بازی کرده و فاجعه ای هولناکتر و پرتلفات تر از جنگ جهانی بوجود خواهد آورد که همانا جنگ اتمیست .

ناشناس گفت...

جنبش مردمی اسران علیه قانون گریزان

http://www.mojeghanoon.com/Content/Content.aspx?PageCode=45


برای شکایت از موسوی خائن و کثیف

آمریکا عصبانی باش و از عصبانیت خود بمیر
آمریکا عصبانی باش و از عصبانیت خود بمیر
آمریکا عصبانی باش و از عصبانیت خود بمیر
آمریکا عصبانی باش و از عصبانیت خود بمیر
آمریکا عصبانی باش و از عصبانیت خود بمیر

حالا همه عصبانی بشین
و بمیرید

رو کامنت ها تون عصبانیت خودتون رو نشون بدین
و بمیرید

خوشم میاد ضد حال خوردین

من تو عمرم رای ندادم اما زمانی که عصبانیت آمریکایی های ملعون رو دیدم رای دادم
ساکن بلژیک هستم و جدیدا برای اولین بار می خوام برم ایران

ناشناس ضد آمریکایی گفت...

سلام بر ناشناس ضد آمریکایی عزیز و لذیذ ! من هم معتقدم با ساخت بمب اتم و انداختن آن روی اسراییل امام مهدی ظهور کرده و طبق روایت بقدری از کفار خواهد کشت که تا زیر شکم اسبش را خون فرا خواهد گرفت , هورا
http://www.youtube.com/watch?v=GEvUqgJal3k&feature=channel_page

جنبش ضد مردمی احمدی نژاد و خامنه ای علیه ملت ایران گفت...

جنبش ضد مردمی احمدی نژاد و خامنه ای علیه ملت ایران
www.vatanforooshan.blogspot.com
روسیه خوشحال باش و از خوشحالی خود بمیر
روسیه خوشحال باش و از خوشحالی خود بمیر
روسیه خوشحال باش و از خوشحالی خود بمیر

حالا همه خوشحال بشین
و بمیرید
خوشم میاد همه ملت ایران ضد حال خوردن!
سهم ایران از دریای خزر را دادیم به روسیه
یک میلیارد دلار احمدی نژاد هاله نوری دزدیده و غیب کرده
سیصد میلیارد دلار پول نفتو بجای کارگران و معلمان ایرانی دادیم به کارگرای فلسطینی تا دلتون بسوزه !!شکنجه هم میکنیم ندا آقا سلطان و بقیه رو روز روشن بخاطر تظاهات مسالمت آمیز کشتیم چون قانون را دوست داریم !!
من تو عمرم رای ندادم اما زمانی که خوشحالی روسیه ملعون رو دیدم رای دادم
ساکن بلژیک هستم و جدیدا برای اولین بار می خوام برم ایران خوشحالم کشور و ملت ایران رو دو دستی به وسیه فروختیم فقط یک میلیارد دار رو عشق است همه ملت رو شکنجه میکنم !!

ناشناس گفت...

جواب نمی دم چون می دونم عصبانی هستین
پس بمیرید

"م" گفت...

فکر می کنم اونائی که ندای بیگناه و تو خیابونا کشتن عصبانی بودن و داشتن از عصبانیتشون می مردن.
کسی از خوشحالی اینکار و نمی کنه .
و فکر کنم کسانی که از این فجایع لذت میبرن بیماران روانی بیش نیستند که با دوا و دکتر هم کارشون درست نمی شه.
آفرین به شما که برای اولین بار رای دادی.
الان آمریکا داره بخاطر رای دادن تو از عصبانیت می میره چند روز دیگه هم شاهد غش کردن روسیه از خوشحالی بخاطر رای دادن تو هست.
به ایران تشریف بیارید فرش قرمز براتون پهن کردن.
دریغ از این که اینها به خودشون هم رحم نمیکنن.
آخه آدم روانی که خودی و غیر خودی حالیش نیست.
من که الان این نظر رو و می دم دارم از عصبانیت میمیرم.
منم جز این ملتم اگر تا اون موقع نمرده بودم منتظر شکنجت هستم.
بیشتر از این خوش باشی و لذیذتر برای همفکرات.

ناشناس احمدی پرست گفت...

ناشناس احمدی پرست ناعزیز
تو رو خدا جواب بده وگرنه میمیرم ها ? !!!
تو رو خدا اینقدر نگو بمیر یه وقت دیدی مردم از خوشحالی ها?!
زنده باد ارباب وسرور احمدی نژاد یعنی روسیه خوشحال !!

م گفت...

اگر یک مقام نظامی با شرف در ارتش یا سپاه وجود دارد لطفا استبداد را سرنگون نماید
مردم و همه دنیا از قیام او پشتیبانی خواهند کرد
, آیا یک با شرف پیدا میشه در ارتش و سپاه ایران پیدا میشه ?

سروش علیزاده گفت...

این زندان کهریزک که بدستور رهبر تعطیل کردند، کجاست؟ چه شکلی دارد؟ عکس و فیلمش را چرا نشان نمی دهند؟
روزنامه کیهان که چپ و راست عکس زندان ابوغریب را منتشر می کرد و در باب گوانتانامو سر "مقاله" می نوشت، چرا عکس کهریزک را منتشر نمی کند؟ کهریزک که در آلاسکا نیست، همین بغل دست حسین شریعتمداری و فرمانده صدا و سیما "ضرغامی" در تهران است !!!

Unknown گفت...

با سلام
نمي دانم آنچه در کتب تاريخ به ما آموخته اند دروغ بوده یا در مدت سي سال اخیر ، طوفان تغییرات شگرف در جامعه ما ، حتي ارزش ها و اخلاق را نیز تغییر داده و دامنه آن جامعه روحانیت را نیز درنوردیده است.
به خاطر دارم که در کتب ما ، آنجا که نقش روحانیت در انقلاب ایران بیان مي شد ، به نقش پررنگ و حضور مستمر این گروه در حوادث اشاره مي گشت و اینکه روحانیت بارها کفن پوش به میدان آمد تا اسلام حفظ گردد ، تا ظلمي به مردم روا نشود و حقي ، ناحق نگردد.
پس چگونه است که امروز ، سرکوب مردم بدون اعتراض مي ماند . شاید روحانیون نیز مردم معترض را کافر مي پندارند ، ولی آیا تجاوز به انساني ، ولو کافر در اسلام جایز است که حتي این اتفاق نیز قفل زبانشان را باز نمي کند ! آیا ارزش جان انسانها از تنباکو کمتر است که براي آن فتوي صادر گشت و استعمال آن ممنوع شد ولي این ... !
مانده ام که چرا زمین نیز غیرت خود را از دست داده ، چرا با دیدن این همه ظلم و ستم دهان باز نمي کند و ما را نمي بلعد !
چرا آسمان نمي گرید به آنچه در ایران ما ، سرزمین دلاوران مي گذرد !
آیا اهریمنان بر دنیاي ما مستولي گشته اند و نور امیدمان را در سیاهي هاي دنیایشان به زنجیر کشیده اند ؟ ...
و تنها یک چیز امیدوارم مي کند به اینکه ، این تاریکي دیري نخواهد پایید :
برق امید در نگاه مردمی که امروز خس و خاشاک خوانده مي شوند .
مردمي که با سکوت در برابر گلوله ایستاده اند ، ولي باور دارند سکوتشان از هر سلاحي نیرومندتر است .
مردمي که نمي دانند به کدامین گناه کشته مي شوند ، ولی ایمان دارند که پیروز خواهند شد .
علیرضا از تهران